مرکز آموزش یوگا٬ ایروبیک٬ پیلاتس

معرفی و فروش محصولات تصویری از برترین اساتید

مرکز آموزش یوگا٬ ایروبیک٬ پیلاتس

معرفی و فروش محصولات تصویری از برترین اساتید

مزیت های یوگای قدرتی بر روی جسم

مزیت های یوگای قدرتی بر روی جسم

یوگای قدرتی از طریق انجام دادن یک سری آساناهای سخت ، بیشتر به تقویت بدن می پردازد تا به تمرکز . با انجام دادن یوگا ی قدرتی ، استخوان ها ، عضلات و مفاصل بدن از فواید زیادی بهره مند می شوند . هدف یوگای قدرتی ، افزایش انعطاف ، بهبود تمرکز و ساخت و قوام عضلات می باشد . دستیابی به این اهداف ، بدن تمرین کننده را قوی تر و سالم تر می سازد . تمرینی که حین انجام دادن یوگای قدرتی تجربه می شود ، شدید است و کل بدن را به کار می گیرد . برای انجام دادن مجمومه وضعیت های هر جلسه در این نوع یوگا ، فرد باید عضلات بازو ، شانه ، پشت ، ساق ، پا و شکم را به کار بگیرد که این کار باعث تقویت و قوام عضلات می شود . این نوع تمرین همچنین کالری زیادی می سوزاند ، بنابراین فرد می تواند از کاهش وزن برخوردار و منتفع شود و در عین حال بافت ضعیف عضلانی خود را تقویت کند . به خاطر این واقعیت که بخش اصلی تمرین های یوگای قدرتی ، از نوع کششی و تنفسی است ، فرد از این طریق ، انعطاف کلی بدن را افزایش می دهد . همه مفاصل ، تاندون ها و عضلات ، منعطف تر می شوند . مسئله انعطاف به خصوص برای افرادی که دچار آرتریت هستند ، مفید است . چون افزایش انعطاف برای برطرف شدن درد و خشکی این نوع بیماری مفید است .


همچنین ، کسی که یوگای قدرتی انجام می دهد ، از افزایش بنیه و قوای جسمانی خود لذت خواهد برد . دنبال کردن مجموعه وضعیت های یوگای قدرتی به این معنی است که تمرین کننده بعد از رفتن به وضعیت ( آسانا ) و ثابت شدن در آن ، به سرعت وارد وضعیت بعدی می شود . این نوع تمرین ، تمرین پرانرژی قلب و عروق است که عضلات اصلی را نیز تقویت می کند . فایده ی دیگری که از تجربه ی تمرین یوگای قدرتی به دست می آید ، افزایش جریان خون و سلامت قلب است . 

کسانی که یوگای قدرتی تمرین می کنند ، در نتیجه ی عضلات قوام یافته ، به خصوص تقویت عضلات اصلی که به افزایش تعادل کمک می کند ، از قرار گرفتن بهتر در وضعیت ، لذت می برند . قرار گرفتن بهتر در وضعیت به افرادی که دچار کمردرد هستند، کمک می کند . چون وضعیت صحیح ، انحنای ستون فقرات را حفظ می کند و هرگونه فشار منفی را که باعث انحنای نابجای ستون فقرات ، می شود ، برطرف می سازد . فایده ی فیزیکی دیگر یوگای قدرتی ، کاهش تنش و استرس است . تمرین قدرتمندی که از طریق یوگای قدرتی تجربه می شود ، باعث می شود ، قدرت ، انعطاف ، بنیه و قوای جسمانی بالا می رود .به منظور رسیدن به این دستاوردها ، فرد می آموزد ، استرس را آزاد و بدن را رها کند تا به نهایت هر یک از این وضعیت های دشوار برسد . 
در نهایت ، فایده ی جسمانی اصلی یوگای قدرتی ، بهبود سلامت کلی است . افرادی که یوگای قدرتی تمرین می کنند ، سیستم ایمنی شان تقویت می شود و هماهنگ با کل بدن قرار می گیرد . از آنجایی که تمرین شامل حرکات دشوار است ، سموم نیز از طریق تعریق ، از بدن دفع می شوند . 
نویسنده:دکتر پل جرالد

محصول مرتبط لطفاْ کلیک کنید